Nya sköna nyheter inför nya året!

newyear

För ett tag sedan när jag började presentera mitt ide och individ anpassade hudvårdsprodukter på min blogg, var inte hela bilden av ämnet, förutom mig själv, så solklart för alla andra. Jag var och är fortfarande forskare inom neurovetenskap och varför hud och dermato- kosmetik? Det var tack vara en bekants omfattande hudproblem så jag fick börja undersöka området lite närmare. Snart upptäckte jag det direkta sambandet mellan vårt välbefinnande med en förstärkt sensoriskt aktivitet som neurologisk stimulering som resultat. Den här var början på något nytt för att det inte dröjde länge innan jag fick läsa om neuro-kosmetik och marknadens positiva reaktioner tack vara konsumenternas medvetenhet och kunskap om sina produkter vara sig ytlig eller ätlig. Till och med tillverkarna av ingredienserna har börjat anpassa sina produktioner efter konsumenternas behov baserad på neuro-kosmetik. Observera att kosmetika inte nödvändigtvis behöver vara produkter som ändrar vårt utseende utan hjälper till för att förbättra kvaliteten av vår yttre.

Det finns även diskussioner om att en bra kost som hjälper till en friskare hy kallas för kosmetika. Tänk om vi skulle säga till våra barn att grönsaker gör de vackrare vilken effekt hade det haft istället att tjata om grönsakernas nyttiga ämne och tråkiga diskussioner vid mat bordet. Det är ju vetenskapligt bevisat att man får friskare och fräschare hy genom att äta grönsaker av olika slag och färg. Har ni någon gång fått höra vilken fin hud man har när man är trött?

Under det senaste året har jag fått mycket positiva och värdefulla feed back från er som har använt mina produkter. Jag kommer definitivt att fortsätta utveckla mina produkter efter ert individuella behov. Än så länge, Må bra i din hy och ditt minne.

Kommentera

